1. Företagsinformation

NAE Group Sweden AB
Älvsjövägen 2, 125 34 Älvsjö 
E-post: kundtjanst@liggboxen.se 
Telefon: 08-527 770 70
Org.nr: 556262-8494
Information och bilder på hemsidan ägs av företaget eller partner och får inte kopieras utan tillåtelse.

Villkoren kan utan förvarning komma att ändras och därför rekommenderas kunden att ta del av dem vid varje köp.

2. Ansökan och bundenhet

2.1 Du måste minst vara 18 år för att ansöka om en prenumeration.Observera att prenumerationstjänster endast levereras till adresser inom Sverige.

2.2 Avtalet om en prenumeration innebär att du varannan månad mottar en leverans av Liggboxen till den adress du har angivit.

3. Priser

Priserna på Liggboxen.se är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. I varukorgen ser du det totala beloppet inklusive frakt (49 SEK).

4. Betalning

4.1 Genom prenumerationen förbinder du dig att betala den periodiska avgiften fram till prenumerationens upphörande.

4.2 Betalning sker via kredit- eller betalkort. Du godkänner att vi får debitera ditt kort i samband med utskick av prenumerationsbox utan ytterligare godkännande fram till dess att du byter betalsätt och/eller uppdaterar dina betalningsuppgifter genom att kontakta Liggboxen Kundtjänst.

4.3 Den första debiteringen sker i samband med att du ansöker om en prenumeration och efterkommande debiteringar sker runt den 28:e varannan kalendermånad innan boxen skickas ut.

5. Beställning

Efter att du har beställt varor hos NAE Group Sweden AB (Liggboxen.se) kommer du motta en orderbekräftelse per mail. Bekräftelsen är ditt bevis på att beställningen har tagits emot och accepterats. Korrekt mailadress måste anges för att du ska kunna ta emot denna. Orderbekräftelsen innehåller information om vilka varor som beställts, vilket betalsätt som valts samt den totala kostnaden inkl. fraktkostnad.

6. Leverans

6.1 Efter påbörjad prenumeration kommer Liggboxen levereras en gång varannan månad. Beroende på när under en kalendermånad din ansökan om prenumeration har inkommit, kommer den första boxen att levereras under samma eller nästkommande kalendermånad.

6.2 Din box levereras av DHL till närmsta ombud. Leveranstiden är normalt mellan 2-5 arbetsdagar från det att vi skickar ut boxen under första halvan av varannan kalendermånad.

6.3 Om en box tar slut förbehåller vi oss rätten att inte leverera någon box den aktuella kalendermånaden. Ditt betalkort kommer i sådant fall inte heller att debiteras.

6.4 Du ansvarar själv för att hämta ut din box från det valda ombudet samt se till att dina adressuppgifter är korrekta på ditt konto hos Liggboxen.se. Om boxen inte hämtas ut i tid eller inte kan levereras på grund av felaktiga adressuppgifter anses köpet av den specifika boxen vara hävt och du kommer bli ersättningsskyldig för de kostnader som har uppstått på grund av att boxen inte har kunnat levererats, f.n. 98 SEK.

7. Uppsägning

Prenumerationen kan sägas upp när som helst med två veckors uppsägningstid. Sista dagen att säga upp prenumerationen för att inte motta nästa box är 2 veckor innan kontodebitering (se ovan, punkt 4:3). Du kan säga upp din prenumeration på ditt Liggboxen-konto, eller genom att kontakta Mshop Kundtjänst. När prenumerationen är avslutad mottar du ett bekräftelsemail.

8. Ångerrätt

8.1 Vid köp har du enligt distansavtalslagen rätt att returnera felfria varor. Meddelande om detta skall vara oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter leverans.

8.2 Ångerrätten gäller endast om förpackning inte är bruten eller skadad. För underkläder gäller inte ångerrätten om eventuella lappar tagits bort.

8.3 Du utövar din ångerrätt genom att ta kontakt med vår kundtjänst och meddela att du ångrar ditt köp. Boxen kan returneras till följande adress: PostPac AB, REF: NAE Group Sweden AB, Maskingatan 6, 27430 Skurup. Skriv returorsak på följesedeln och lägg med den i försändelsen. Har du inte kvar din följesedel kan du bifoga ett skriftligt meddelande med följande information: För- och efternamn, adress och ordernummer. Om du brutit förseglingen på intimprodukter (så som t.ex. rengöring eller glidmedel) gäller av hygienskäl inte ångerrätten för produkten och vi kommer at göra ett prisavdrag motsvarande värdet av den aktuella produkten. Du som köpare står för returportot. VI ersätter inte returer som kommit bort på vägen.

9. Reklamationsrätt

Har du mottagit en defekt vara och funktionskontrollerat denna har du rätt att reklamera den inom 36 månader. Vi ber vi dig då att kontakta oss på kundtjanst@liggboxen.se för vidare hjälp. Se till att mailet innehåller ditt namn, adress och ordernummer för snabbast hantering av ärendet. Ange sedan vilken vara det gäller och beskriv defekten - det går självklart bra att bifoga bilder om du känner att det behövs. Vi hör sedan av oss till dig med vidare besked så snart vi har hanterat ditt ärende. Skicka inte tillbaka en reklamation innan du har fått svar från oss.

10. Sekretess

Hos oss tar vi våra kunders personliga integritet på största allvar och kommer aldrig sälja känsliga personuppgifter till en tredjepart. Vi lagrar endast information gällande din IP-adress och webbläsare. För att ingå i ett avtal med oss behöver du uppge namn, adress och mailadress. Dessa uppgifter används endast för att kunna leverera din beställning. Om du betalar med kreditkort hos NAE Group Sweden AB (Liggboxen.se) skyddas din data med en säkerhetsmetod känd som SSL. Det betyder att dina uppgifter krypteras och skyddas mot intrång. All överföring av känsliga uppgifter från dig till oss via webben går över en säker anslutning, för att ingen skall kunna komma över dina uppgifter. Genom att beställa i vår butik samtycker du till att dina uppgifter lagras och hanteras av företaget. Personuppgiftslagen (PUL) tillåter dig som registrerat dig hos oss att ta del av den information som du gett oss. För att lämna ut uppgifter krävs enligt denna lag att du sänder in en undertecknad begäran till: NAE Group Sweden AB, Älvsjövägen 2, 125 34 Älvsjö.

11. Cookies

Vi använder oss av så kallade cookies (kakor) i vår webshop. Cookies är informationsfiler som automatiskt sparas i webbläsaren på datorns hårddisk. Dessa används för att identifiera om det är första gången någon besöker hemsidan eller om det skett förut. En cookie kan inte t.ex. avslöja användarens e-postadress eller liknande.

12. Force Majeure

Ägaren till denna webshop är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständigheter skall anses bl.a. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetens beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc., samt onormal nedgång i marknaden.

13. Tvister

Om du anser att du inte har blivit korrekt behandlad ber vi dig att skriftligen redogöra detta till oss. Ange namn, adress, telefonnummer och eventuellt ordernummer. Om vi inte kan lösa tvisten tillsammans ber vi dig att kontakta en konsumentvägledare i din kommun för vidare upplysningar. Vi följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Laddar...